ShoreTel heeft aangekondigd dat het de Salesforce CRM-software geïntegreerd heeft met ShoreTels portefeuilles. Middels integratie van de twee platforms zullen de bedrijven rapportages aanbieden over de effectiviteit van de communicatie en interactie met de cliënt. De CRMsoftware van ShoreTel is bedoeld om inzichten te bieden die een hogere productiviteit en meer effectieve samenwerking van de verkoop mogelijk maken. Dit alles moet resulteren tot een grotere klantentevredenheid en betere bedrijfsresultaten. De software-integratie omvat het ShoreTel on-premises IP – PBX-systeem, het ShoreTel Sky cloudgebaseerde telefoonsysteem, ShoreTel Werkgroepen en ShoreTel Sky Contact Center. Cliënten die ook gebruik maken van de software-integratie kunnen automatisch alle oproepen, voicemails en sms- activiteiten over meerdere communicatiekanalen bekijken. Andere kenmerken en voordelen zijn:
- De software-integratie geeft een uitgebreide geschiedenis van eerdere interacties met cliënten binnen de hele onderneming
- Gebruikers van de software-integratie kunnen de ROI effectiviteit van marketingcampagnes meten door het bijhouden van de cliëntaandachtspunten .
- Ondersteuning voor het uitzoeken van de volgende generatie software op elk apparaat of OS,
- Click-to – Dial vanuit Salesforce altijd een telefoonnummer beschikbaar
- Single sign-on voor callcenter-agents
- Ingebouwde workflowintegratie voor het mogelijk maken van CRM software “pop- ups-scherm” op basis van de gespreksdata