Kindermodeontwerper Orchestra-Premaman Group heeft gekozen voor de bedrijfsresourceplanning (ERP) software van Infor om haar bedrijfsactiviteiten uit te lijnen. Orchestra-Premaman wilde een gecentraliseerd systeem implementeren voor alle activiteiten, met inbegrip van voorraadbeheer, inkoop, bedrijfsbeheer, boekhoudkundig en financieel management.
De Infor M3 ERP oplossing zal voor 150 gebruikers op 2 bedrijfslocaties nl. 1 in Frankrijk en 1 in België, in het tweede halfjaar geïmplementeerd worden. Het doel van de ERP implementatie is het optimaliseren van het beheer van de binnenkomende bestellingen, tezamen met de beschikbaarheid van de producten in het centrale warenhuis. Verder zal dit ERP systeem gebruikt worden voor het inventariseren van de verkoopkanalen om klantbehoeften na te komen.
De automatiseringleveringsmodule voldoet verder perfect aan de beperkingen van het kinderopvangbedrijf van Orchestra-Premaman, gebaseerd op de aankoop en verkoop van materialen en het werkt met korte cycli. Met deze module zal het bedrijf in staat zijn de juiste timing te garanderen in termen van boeking en beschikbaarheid van onderdelen en dit tot de verwachte geboortedatum van het kind.
Een langertermijndoel is om de M3 ERP oplossing te verbinden met de website van de bedrijf. Dit zal helpen om het beheer van inkomende orders en de beschikbaarheid van de items beter te kanaliseren om aan de vraag van de klant te kunnen voldoen.