Het Spaanse farmaceutische bedrijf Laboratorios Farmacéuticos Rovi (Rovi) heeft Veeva, de cloudgebaseerde CRM geselecteerd in een poging ter vervanging van de bestaande onpremise oplossing. Joaquín Guillén, CRM en datawarehouseprojectmanager bij Rovi gaf te kennen dat het nieuwe platform de aanzienlijke kosten uit haar IT-wetsvoorstel zal verminderen.
Vorig jaar wilde Rovi zijn on-premisse CRM oplossing al vervangen voor een betere ondersteuning van zijn multichannelmarketingstrategie met uiteindelijke afwikkeling op Veeva CRM ter verbetering van de manier waarop marketeers, verkopers en artsen waren verbonden.
Ook gaf Joaquín Guillén aan dat deze technologische sprong het vermogen van Rovi vergroot om multichannelcampagnes uit te voeren. Wijzigingen vereisen uitgebreide aanpassingen en kosten heel wat tijd en geld.
Veeva werd opgericht in 2007 en richt zich specifiek op de biowetenschappensector met een aanbod van cloudgebaseerde marketing- en resourceplanningsdiensten.
Dit systeem geeft Rovi een reële kans om de invloed van iPads relevanter te maken. Want Veeva is een geïntegreerd systeem voor verkoop en marketing. Gedurende de campagne kunnen ze snel begrijpen hoe berichten aankomen bij hun klanten en hoe deze real-time aan te passen.
Guillén gaf verder ook aan dat specifieke CRM systemen flexibel genoeg moeten zijn om wijzigingen in de regelgeving en het effect ervan op hoe de gegevens worden opgeslagen, verwerkt of gedeeld te accommoderen, aangezien farmacie een zwaar gereglementeerde sector is.