Een van de zes grootste diervoederfabrikanten in Nederland, ABZ Diervoeding, heeft gekozen voor de implementatie van Microsoft Dynamics CRM door CRM Partners, specialist voor CRM in de agrisector. Middels de implementatie van het nieuwe CRM systeem krijgen buitendienstmedewerkers van ABZ Diervoeding de mogelijkheid om volledig mobiel te werken. Verder beoogt ABZ Diervoeding verbeterede efficiëntie voor de verkoop en marketing, evenals het optimaliseren van de klantbeleving door het creëren van een centraal klantbeeld.
De drijfveer voor de implementatie van het nieuwe CRM systeem is de samenvoeging van
de coöperaties Brameco Zon in Eindhoven en Arkervaart uit Nijkerk tot de coöperatie die ABZ Diervoeding thans is. Middels de implementatie van Microsoft Dynamics CRM wil ABZ Diervoeding een volledige herinrichting van de IT-omgeving. Een van de voordelen hiervan is de verdere professionalisering van het softwaregebruik, evenals verbetering van het gebruiksgemak voor de gebruikers. Ook biedt Microsoft Dynamics CRM toegang tot de nieuwste ontwikkelingen, nu en in de toekomst.
De directeur van ABZ Diervoeding, Marcel Roordink, gaf te kennen dat de beweegreden voor dit CRM systeem was dat zij de beste willen zijn op hun vakgebied nl. diervoeding. CRM Partners is de juiste specialist die hen kan ondersteunen bij de inrichting van Microsoft Dynamics CRM.
Herman Bodewes, verantwoordelijk voor het AgriLab bij CRM Partners gaf verder ook aan dat de relatie met klanten, prospects en andere stakeholders de afgelopen jaren snel evolueerde vanwege de technologische ontwikkelingen. Ook gaf Herman Bodewes aan dat ABZ Diervoeding heeft gekozen voor een toekomstbestendige, professionele oplossing, waarbij de klant volledig centraal komt te staan.