De toekomst van financieel advies eisen (FoFA) van ASIC en uitgebreide bevoegdheden trad in werking in juli 2013. Terwijl ASIC een faciliterende aanpak onderging tijdens de eerste 12 maanden, is het nu een goed moment om te voldoen aan de FoFA verplichtingen.
FoFA vereist van financiële adviseurs dat zij de hele benadering van hun klanten en bedrijf transformeren. Dit getuigt van de transformatie in andere sectoren waar bedrijven hun reorganisatie richten op klanten.
De verschuiving naar sociale en mobiele cloudcomputing heeft bedrijven in staat gesteld zich te verbinden met klanten op geheel nieuwe manieren, teneinde klantgerichter te functioneren. Klantgerichte bedrijven luisteren naar elke klant, houden zich bezig op elk kanaal en leveren overal een geweldige klantenservice op elk gewenst moment.
Door het aansluiten van alles revolutioneren klanten, medewerkers, partners en producten de wijze waarop bedrijven verkopen, service bieden en de markt innoveren.
Financiële adviseurs hebben nu de mogelijkheid om diepergaande verbindingen te maken met hun klanten en hogere niveaus van groei, innovatie en succes te bereiken door het beheer van die relaties met een CRM (klantrelatiemanagement database).
De FoFA regelgeving zal accountantskantoren helpen concurreren in een onderbiedende markt, waar slechts een op de vijf Australiërs opzoek gaan naar financieel advies. FoFA kan gezien worden als een gelegenheid om een platform te plaatsen dat bedrijven niet alleen compatibel houdt, maar ook groei van het bedrijf bewerkstelligt.