Microsoft heeft de deal voor abonnees van het cloud-gebaseerde klantrelatiemanagementplatform aangepast met de lancering van Dynamics CRM Online 2013. Uma Maheswari Anbazhagan van het Microsoft Dynamics CRM team kondigde in een blogpost aan dat klanten van het bedrijfscoud CRM product nu kunnen profiteren van een paar nieuwe extraatjes, namelijk een gratis exemplaar van de niet-productieve en gratis opslag die voor het eerst werd aangekondigd op Microsoft World Wide Partner conferentie 2013.
Non-production Dynamics CRM Online 2013 kost $ 150 per maand. Het gratis aanbod leidt tot een aanzienlijke besparing voor diverse organisaties. In contrast kost elk exemplaar $ 549 per maand.
Microsoft begon de uitrol van Dynamics CRM Online 2013 sedert 7 oktober 2013. De bijgewerkte softwarefuncties zijn ontworpen om verkoop- en serviceorganisaties beter te helpen navigeren voor geïnformeerde, sociaalmedia-bewuste klanten in zowel de business-to-business (B2B) en business-to-consumer (B2C) markt.
In een verklaring gaf de ondervoorzitter van Microsoft Dynamics CRM, Bob Stutz, aan dat klanten voor bijna 60% in de verkoopcyclus zitten voordat ze uiteindelijk contact maken met het bedrijf dat ze zoeken. Ter bevordering van boeiende ervaringen heeft het bedrijf de CRM oplossing bijgewerkt om mensen de tools te geven die ze nodig hebben om succesvol te zijn.
Het Social Insights product, dat gratis is voor Microsoft Dynamics CRM Online professionele klanten, zet real-time bedrijfs- en contactgegevens uit 30.000 bronnen in Microsoft Dynamics CRM. Het wordt gevoed met CRM leads, contactpersoon, kans- en accountrecords met real-time bedrijf- en contactgegevens, inzichten en verbindingen.