Misschien in geen enkele andere industrie zijn acroniemen te pas en te onpas aan de orde als in de wereld van de technologie, met name business-software. Een voorbeeld is de CRM (Customer Relationship Management) software. CRM is een strategische business -software die ondernemingen helpt hun bedrijfsprocessen te stroomlijnen bij vooral de verkoop en marketing; het kan de inkomsten ook verhogen door het aantrekken en behouden van klanten en het verkorten van de tijd die nodig is om een verkoop binnen te halen. CRM software concentreert zich op het beheer en het bijhouden van cliënten of potentiële klanten (bekend als prospects). Het is een business-software die vooral wordt gebruikt door verkoopteams en degenen die integreren mét of manager zijn van die teams. CRM software is niet alleen voor bedrijven die verkoopteams hebben, maar CRM- software wordt gebruikt door marketingteams en zelfs bij technische ondersteuning. Kortom, het is toepasbaar voor elke onderneming waar cliëntaantrekkring, het cliënt behoud en het beheer van vitaal belang zijn. In de loop der jaren is CRM overgestapt van een enkel on-premisse-software naar steeds meer cloud-based. CRM is zeer geschikt om te verhuizen naar cloud-based omdat zakelijke mensen constant toegang willen hebben tot klant- en verkoopgegevens. Een ander facet van de constante toegang is natuurlijk mobiele toegang. Tegenwoordig heeft de belangrijke CRM software bijbehorende apps voor smartphones, hoewel de mate waarmee er gecommuniceerd wordt met de gegevens sterk zal variëren van servicedienst. Voor ondernemers is het belangrijk een CRM software te beschikken voor een beter beheer van de cliëntrelaties.
Een beginners handleiding voor CRM
door admin | jun 25, 2014 | Customer relationship management (CRM), ICT, Management, Personeelszaken, Tips | 0 Reacties