Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO), voorheen CRM Association, is een organisatie waarin alle stakeholders en professionals bijeenkomen die genieten van de vele voordelen bij het delen van kennis en ervaring op het gebied van CRM en klantgericht ondernemen. In het kader hiervan heeft PvKO kortgeleden bekendgemaakt haar bestuur uit te breiden met 3 nieuwe leden. Deze nieuwe leden die de vereniging zullen versterken zijn Ton Timmermans (zelfstandig CRM expert), Pieter de Rooij (CRM docent NHTV) en Linda van Zomeren (directeur zakelijke markt PostNL). De versterking zal inhouden dat de nieuwe leden moeten bijdragen aan de verspreiding van kennis en kunde over het CRM vakgebied. Dat zal geschieden middels activiteiten rondom specifieke CRM thema’s, netwerkbijeenkomsten en de jaarlijkse uitreiking van de CRM awards.
Ton Timmermans, zelfstandige CRM consultant, heeft gewerkt als marketingdirecteur bij De Friesland Zorgverzekeraar en De Friesland Bank. De focus van Timmermans is gericht op het portefeuille-onderzoek.
Pieter de Rooij is CRM en marketingdocent en onderzoeker aan de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer (NHTV) in Breda. Hij is gepromoveerd op het onderwerp klantloyaliteit bij theaters. de Rooij richt zich als bestuurslid op kennisontwikkeling.
Met de komst van de 3 nieuwe telt het bestuur van PvKO 8 leden. De overige leden zijn voorzitter René de Zoete, secretaris Peter Bot (Ordina), penningmeester Martien de Laat, Peter Joziasse (Kijkuit), Michel Brakenhoff (Makro).