Convergys Corp. koopt de klantrelatiemanagementafdeling (CRM) van Ayala-led LiveIt Investments Ltd. op voor een samenwerking ter waarde van 36 miljard dollar. Dit maakten beide partijen recentelijk bekend.
Het in New York gevestigde bedrijfsprocesverwerkingsbedrijf: “Convergys en Stream Global Services, Inc. lieten kortgeleden weten dat zij een definitieve samenwerkingsovereenkomst hebben gesloten. In dit samenwerkingsverband koopt Convergys Stream zich in voor een totale ondernemingsprijs van 820 miljoen dollar.”
De moedermaatschappij van LiveIt Ayala Corp. gaf aan dat de CRM transactie volledig voltrokken zal zijn aan het einde van het eerste kwartaal.
Stream is voor 29% in handen van LiveIt en de overige 71% is in handen van Ares Management LLC en Providence Equity Partners LLC.
LiveIt CRM verwacht volgens Ayala in totaal 145 miljoen te verdienen aan deze transactie, wat betekent dat LiveIt CRM 46 miljoen zal verdienen.
LiveIt CRM heeft Stream verkocht omdat dit bedrijf wil investeren in educatiegerelateerde BPO.
Volgens meneer Ayala zijn de partners van het CRM bedrijf blij met de verkoop. Hij gaf ook aan dat Ayala van mening is dat dit een teken is van een goed strategisch en rationeel besluit.
President en CEO van Convergys Andrea Ayers: “Deze CRM aankoop is een belangrijke stap in onze missie van strategische groei en het waardevoller maken van ons aanbod. We geloven erin dat deze combinatie Convergys zal versterken door onze klantenbase te laten variëren en ons in staat zal stellen een bredere reeks klanttransacties op een kosteneffectieve manier aan te bieden vanuit verschillende locaties.”
Volgens verwachting moet de CRM aankoop bewerkstelligen dat de jaarlijkse omzet van Convergys stijgt van 2 naar 3 miljard. Daarnaast is het de bedoeling dat het aantal arbeiders en klanten stijgt.