Steeds meer bedrijven worden zich ervan bewust dat het implementeren van een CRM systeem van belang is om prospects en bestaande klanten te beheren. De directeur van www.serenityapplications.com, Nigel Robinson, legt uit welke factoren bedrijven in overweging moeten nemen alvorens CRM software te kopen. Deze belangrijke CRM factoren zijn:
Nadenken hoe het CRM geïmplementeerd zal worden
Veel bedrijven die reeds een CRM systeem hebben gekocht weten heel weinig over hoe dit CRM systeem te implementeren. Het is typisch dat de CRM initiatieven meestal worden uitgevoerd door de directeur of een manager van het bedrijf. Maar het is van eminent belang om de technisch kennis tot zich te nemen en een technisch persoon te faciliteren voor een succesvolle CRM implementatie. Tenslotte is het ook belangrijk dat het duidelijk moet zijn voor een bedrijf welke voordelen een CRM systeem moet hebben.
Opstellen van duidelijke doelstellingen voor mensen die gebruik zullen maken van het CRM systeem
Om een plan op te zetten hoe het bedrijf zal opdraaien voor de kosten van een CRM implementatie is het van eminent belang dat er duidelijk doelstellingen worden geformuleerd voor de CRM gebruikers. De meest succesvolle bedrijven zullen een reeks van CRM maatregelen introduceren in het onderhavige CRM systeem om hun CRM rendementen te monitoren.
Er zijn verschillende manieren waarop CRM leveranciers hun prijzen bepalen. Sommige hebben een vaste prijs, en dat kan erg aantrekkelijk zijn voor bedrijven. Maar voor het bedrijf moet het duidelijk zijn dat een dergelijke CRM leverancier ook CRM software-updates levert, zodat de CRM software actueel blijft en de jaarlijkse kosten niet steeds toenemen. .