Vertu, een mobiele telefoonfabrikant, heeft organisaties benaderd om een nieuwe winkel aan te wijzen voor internationale CRM. Vertu verkoopt handgemaakte mobiele telefoons, waarvan sommige edelmetalen en juwelen bevatten. Voor kerst vorig jaar had Vertu een RFP document doen rondgaan ten behoeve van vergaderingen die zij voor de komende twee weken hadden gepland voor internationale CRM.
Sanjaya Shrestha, het nieuwe hoofd van CRM te Vertu die Antonio Silano heeft vervangen, zal deelnemen aan de werksessies tijdens bovengenoemde vergaderingen. Voorheen heeft Vertu gewerkt met agentschappen waaronder Black Sun, CHI & Partners en TMW voor CRM projecten.
In juli 2013 nam CHI & Partners een globale opdracht aan om Vertu’s reclame te verwerken, evenals digitale, sociale en CRM. Nu zal Vertu afzonderlijke agentschappen benoemen, hoewel Vertu het vorig jaar samen heeft gewerkt met CHI & Partners Agentschap Rapier op haar CRM.
Het succesvolle agentschap zal campagnes ontwerpen betreffende loyaliteit, betrokkenheid en databeheer.
Vertu is een Brits bedrijf dat in 1998 werd gelanceerd als een dochteronderneming van Nokia. In 2012 werd het verkocht aan private equity firma EQT VI met behoud van aandelen voor Nokia. Dit jaar verwacht men dat er nieuwe modellen gelanceerd zullen worden die toegevoegd zullen worden aan de reeds aanwezige vier modellen, met inbegrip van Signature and Vertu Ti.