Software Advice heeft onlangs een interactief hulpmiddel ontworpen om bedrijven te helpen navigeren op de complexe en verwarrende socialmediasoftwaremarkt. Dit interactieve hulpmiddel, genaamd Social App Map, is ontworpen om te dienen als een gids voor potentiële softwarekopers bij de evaluatie van de vele verschillende leveranciers en opties in de softwaresector.
De Social App Map van Software Advice biedt informatie van verschillende platformproductfuncties, prijs en doelgroepgrootte. Wanneer Social App Map gebruikers op de app klikken, wordt een tabbladfilter geopend met pictogrammen van alle social media software-aanbiedingen. Wanneer Social App Map gebruikers op de filter klikken, komt een lijst van softwarecategorieën tevoorschijn, evenals de specifieke functiesets die elke categorie meestal bevat.
Software Advice erkent een behoefte aan dit soort interactieve tools; niet vanwege een gebrek aan marketing of aan het bewustzijn van de markt, maar gewoon omdat socialmediasoftwaremarkt een probleem heeft met definities.
Voordat Software Advice begon met het ontwerpen van Social App Map, evalueerde Software Advice meer dan 100 sociale bedrijfstoepassingen op de markt. Software Advice focuste zich voornamelijk op de top 59 sociale bedrijfstoepassingen.
Het is echt belangrijk voor gebruikers dat het gekozen sociale platform analytics biedt (gevonden onder social mediamonitoring), advertentierapportage (sociale mediamarketing/reclame), sociale contactprofielen (sociale CRM) en in-app activiteitrapportage (sociale gemeenschappen bedrijfssamenwerking).