Wanneer de CRM software voor alle afdelingen van bedrijven geïmplementeerd wordt, is de kracht van de CRM software duidelijk te merken. Ook werd het noodzakelijk om analytics consequent te implementeren in plaats van alleen te focussen op aparte CRM aspecten.
Bedrijven die het initiatief nemen om hun CRM software bij te werken, zullen in staat zijn goed gebruik te maken van de beschikbare technologie. Deze bedrijven maken gebruik van de mogelijkheid voor grote hoeveelheden gegevens om een volledige klantbetrokkenheidoplossing te creëren. Deze bedrijven zijn in staat om hun expertise in infrastructuur te integreren (met inbegrip van hardware, software, data, interfaces).
Terwijl veel bedrijven door de jaren heen flink hebben geïnvesteerd in CRM software, zijn er andere hindernissen die overwonnen moeten worden. Deze hindernissen van de CRM software omvatten:
• Aansluiten van CRM gegevens via silo’s, mediakanalen en analytics, zodat gegevens bruikbaar gemaakt kunnen worden.
• Creëren van technologische CRM infrastructuur voor de ondersteuning van geoptimaliseerde CRM software.
• Bedrijven kunnen alle gegevens opzoeken en analyseren middels CRM software, maar als ze niet de juiste structuur en benadering gebruiken dan zal dat tevergeefs zijn, aangezien zij niet in staat zullen zijn de informatie daadwerkelijk op de juiste wijze te gebruiken.