Selecteer een pagina

Voor e-Buzz bv, een van de grootste Europese leveranciers van e-commerce-applicaties, was het afgelopen jaar uiterst succesvol. In 2006 nam het aantal klanten verder toe en gebruikten bestaande klanten steeds vaker de softwareoplossingen van e-Buzz. Vooral de B2B-versie van Easy Order werd intensiever benut. Maar ook de inzet van de B2C-versie van de webshop, de bedrijfssoftware Easy Order BackOffice en het catalogussysteem Easy Catalog nam aanzienlijk toe. Enkele nieuwe klanten van e-Buzz in 2006 zijn Bavaria, Van Beek Art Supplies, Bike Totaal, CC&CO, Ecotone, Fairbrook UK, Next To Food, Nicovij, QC Supplies en Wymar International. In navolging op de omgevingen van de Nederlandse Expert Groep en Spar Holding heeft e-Buzz voor een aantal van deze bedrijven een inkoopsysteem opgezet. De winkel of de dealer kan daarmee via één inlogplatform bestellen en informatie over prijzen en beschikbaarheid opvragen bij verschillende leveranciers. Dit levert bedrijven aanzienlijke voordelen op. e-Buzz verwacht daarom dat steeds meer organisaties Easy Order als inkoopsysteem gaan inzetten. De belangrijkste redenen voor het succes van Easy Order zijn het aantal klanten in geheel Europa, de loskoppeling van de bedrijfssoftware, de functionaliteit en stabiliteit van het internetbestelsysteem en de inzet op basis van ASP en SaaS (Software as a Service). In 2006 zijn bijna alle Easy Order v1-omgevingen gemigreerd naar het nieuwe, gebruiksvriendelijke Easy Order v2. e-Buzz verwacht dat de laatste bedrijven in het eerste kwartaal van 2007 overstappen naar deze nieuwe versie.

Bron: e-Buzz