Onlangs heeft Oracle aangekondigd dat zij Responsys, een marketing cloudsoftware- en dienstenbedrijf, zullen aankopen ter waarde van ongeveer $1,5 miljard.
Oracle zal Responsys aanbod in haar customerexperiencecloud integreren waarin handel, verkoop, service en de marketingcloud zijn opgenomen. Oracle gaf aan dat door het samenbrengen van Responsys en Oracle Eloqua in de marketingcloud marketeers uitgerust zullen zijn met uitzonderlijke klantervaringen over marketinginteracties gedurende de klantlevenscyclus van een platform.
Mark Hurd, voorzitter van Oracle, gaf in een verklaring aan dat de Oracle marketingcloud nu het enige platform is voor het verenigen van ondernemingsleiders binnen de marketingautomatisering.
Dan Springer, voorzitter en CEO van Responsys verklaarde de overname van Responsys door Oracle tot een ongelooflijke win-winsituatie voor zowel hun klanten als het bedrijf.
Oracle deelt namelijk dezelfde visie als Responsys, maar heeft daarnaast ook bewezen een leider te zijn op het gebied van de integratie van best-in-class-technologieën en bedrijven. De Oracle marketingcloud is het enige platform dat Repsonsys kan verenigen in een marketingcloudplatform. Als onderdeel van de Oracle marketingcloud zal Responsys beter in staat zijn om te voldoen aan de hedendaagse marketeersbehoeften. De overname van Responsys omvat ook de B2C-marketing die Oracle ook zal helpen bij de handel en verkoop.