Ondernemingen moeten erkennen dat een uniformcommunicatie- en collaboratieproduct (UCC) meerdere omgevingen zal aandoen, met inbegrip van het datanetwerk, draadloos netwerk, videosystemen en informatiesysteembeveiliging. Integratie met klantrelatiemanagement (CRM) en bedrijfsresourceplanning (ERP) software is ook steeds meer gebruikelijk. Potentiële kopers van UCC oplossingen kunnen gemakkelijk online informatie vinden met betrekking tot de vele producten en oplossingen. Volg de volgende richtlijnen om de meeste voordelen te halen uit de expertise en de beschikbare middelen van de UCC leverancier:
1.Focus op het toepassingsgebied van de UCC producten
UCC leveranciers en systeemintegrators ontwikkelen gedetailleerde verklaringen van werk- en toepassingsgebieden, ook bekend als toepassingsgebiedverklaringen. Elke instructie heeft een ander doel in het verkoopproces. Een overzicht van werkzaamheden van de algemene doelstelling van het project wordt samengevat in een UCC systeem en definieert de verantwoordelijkheden tussen de klant en de leverancier.
2.Plan een bewijs van het concept
Een UCC leverancier biedt vaak een bewijs van het concept (PoC) systeem voor het aantonen van de uitvoerbaarheid van de oplossing binnen de bestaande omgeving van de klant. De kosten van deze UCC implementatie zijn over het algemeen bespreekbaar.
3.Overweeg cloudgebaseerde UCC
Veel UCC fabrikanten bieden hun partners cloudgebaseerde exemplaren van hun producten. Dit vermindert de implementatiekosten van PoC implementaties en verhoogt de beschikbaarheid van UCC oplossingen voor potentiële klanten. Zowel de snelheid van uitvoering en het verminderde niveau van inbraak in de systemen van de productie van de klanten maken cloudgebaseerde trials tot een goede optie.