Selecteer een pagina

Een CRM software wordt altijd met veel verwachtingen geïnstalleerd en gaat men ervan uit dat CRM voor inkomstenverbetering en kostenverlaging  zal zorgen. Dit kan verwezenlijkt worden door de volgende richtlijnen aan te houden:

  •  Respecteren van de verkopers
    Als verkopers geen gebruik willen maken van het beschikbare CRM systeem is het niet omdat er iets mis is met de verkopers. Het is omdat er iets mis is met het systeem. Bedrijven kunnen dit oplossen door gehoor te geven aan de signalen die de verkopers geven over de werking van het CRM systeem.
  •  Verkopers en hun contactgegevens
    Alhoewel een CRM systeem helpt bij de verkoop, zullen verkopers weerstand bieden bij het gebruik van de nieuwe CRM technologie indien zij hun eigen contactgegevens moeten bijhouden in plaats van deze in te voeren in het CRM systeem.
  •   Start klein om vervolgens te groeien
    Het is handig om te beginnen met de kleinste CRM gegevensset die beheerd moet worden om deals te sluiten. Als het om een grote verkooporganisatie gaat, kan deze meer bereiken door te beginnen met een CRM pilotprogramma.
  • CRM software moet te allen tijde beschikbaar zijn
    Het CRM systeem moet beschikbaar zijn voor verkopers, ongeacht waar en wanneer ze het nodig hebben. Het aanbieden van deze beschikbaarheid van het CRM systeem vereist meer dan alleen de eenvoudige ondersteuning voor mobiele apparaten, omdat je nooit 100% draadloos of mobiel telefoonbereik hebt.