Salesmantra software wordt een steeds belangrijker instrument voor elk bedrijf dat zich bezighoudt met de verkoop en service van haar producten. Salesmantra biedt bedrijven de mogelijkheid om hun verkoop-, marketing- en klantenserviceprocessen te stroomlijnen. Met de integratie van verkoop-, marketing- en serviceprocessen maakt de Salesmantra software het gemakkelijker voor het verkoop- en marketingteam van het bedrijf om beter samen te werken. Middels de Salesmantra software kunnen dus nieuwe markten en kansen geïdentificeerd worden, evenals sneller deals sluiten en een verbeterde opbouw van een lange en succesvolle zakelijke relatie.
Salesmantra software wordt gebruikt voor de automatisering van de verkoop- en verwante activiteiten van een bedrijf. Verkoop van een product kan onderverdeeld worden in verschillende fasen, waaronder klantenwerving en kwalificatie, waardepropositie en interactie, presentatie verkoopaanbieding, onderhandelen over en sluiten van de verkoop. Salesmantra software automatiseert al deze fasen effectief, geeft een holistische visie weer van alle potentiële en huidige klanten en helpt het bedrijf om zich te concentreren op specifieke segmenten van de markt. Middels Salesmantra kan het bedrijf gemakkelijk toegang krijgen tot de database, volledige informatie van leads bekijken, evenals historische informatie aangaande de afgelopen interacties.
Een goed gedefinieerde Salesmantra software in een organisatie zal de verkoopinkomsten van het bedrijf verhogen en tevens ervoor zorgen dat realistische doelstellingen worden uitgezet, dan wel er naartoe wordt gewerkt. De Salesmantra software helpt bij het identificeren van de markt die het meest gunstig is en zodoende kan het bedrijf zich concentreren op het initiëren van nieuwe strategieën voor bekende en onbekende markten. Verder helpt de Salesmantra software in het maximaliseren van de voordelen die gehaald kunnen worden uit klanten, waarbij tegelijkertijd ook maximaal voordeel wordt geboden aan de klanten