Groupon maakt bekend dat het nieuwe CRM functies heeft ingelast in het Breadcrumb verkooppunt software. Deze software heeft de faciliteiten om de verbinding en de cliëntrelaties van Groupon leveranciers te verbeteren. Cliëntgegevens bijhouden is onder andere een van de nieuwe functies die is toegevoegd aan Broodkruimel, dat werd overgenomen door Groupon in 2012. Deze software houdt cliëntgegevens bij, bewaart hun contactgegevens, zet aankoopgedrag uiteen en noteert hun voorkeuren. In deze software is ook ingelast een werknemerbeheerfunctie die taken voor specifieke rollen of werknemers kan registreren, transacties toe kan kennen, het filteren van verkoop-en productrapportages, het nagaan van opdrachten en tips en de mogelijkheid voor gebruikers standaard barcode SKU’s te scannen, om zodoende items te bewerken, evenals beelden voor elk menu-item te uploaden om ze makkelijker op te kunnen zoeken. Winkeliers eisen veel meer technologie die hen kan faciliteren om op een geavanceerde vorm te communiceren met cliënten op verkooppunten,en een groeiend aantal leveranciers creëren producten om in deze behoeftes te kunnen voorzien. De nieuwe functies die Breadcrumb heeft toegevoegd maakt het mogelijk voorkeuren van de klant na te gaan zoals de vraag of een klant houdt van haar koffie (zwart zonder suiker). “Dit is deel van een grotere trend van personalisatie in de e-commerce”, aldus Chia-Lin Simmons, vicepresident van marketing en content bij Harman International.