Iedereen praat over het belang van de implementatie van mobiele oplossingen voor bedrijven. Onderstaand volgen 5 redenen waarom organisaties tot de mobiele technologie moeten overgaan.
Elimineer het klembord
Door de implementatie van een mobiele oplossing kunnen werkdocumenten en het klembord volledig vervangen worden. In een mobiele toepassing zijn de velden volledig aanpasbaar en de formulieren zijn gemakkelijk te gebruiken. Verder kan men middels deze toepassing ook gebruik van een handtekening, ingebouwde camera en het indienen van een real-time voltooide order. Indien het bedrijf geen draadloze verbinding heeft kan offline worden gewerkt.
Elimineer dubbele gegevens
Door de implementatie van een mobiele toepassing kunnen bedrijven dubbele gegevens elimineren. Het documenteren van tevreden klanten, betalingen verrichten, etc. De tijd, arbeid en potentiële fouten zullen drastisch dalen wanneer gegevens vastgelegd worden bij de bron.
Elimineer het papieren notitieblok
In de verkoopbranche is het bekend dat men voornamelijk werkt met een notitieblok voor het bijhouden van accounts en verkoopkansen. Deze methodes kunnen voor individuen werken, maar niet voor een hele organisatie. Het is belangrijk om deze gegevens apart te houden om chaos te voorkomen. Indien bedrijven zullen overstappen naar een mobiele toepassing kunnen de notitieblokken geëlimineerd worden.
Elimineer de grote hoeveelheden mappen
Vroeger was het zo dat het ordenen van organisaties plaatsvond door het bijhouden van stapels van mappen. Maar nu hebben bedrijven de mogelijkheid om een CRM systeem te implementeren voor deze vorm van administratie. Door de implementatie van een mobiele toepassing hoeven documenten niet uitgeprint te worden, maar kunnen deze middels een mobiel apparaat te allen tijde beschikbaar zijn. Met mobiele CRM kunnen bedrijven een mobiel apparaat niet alleen gebruiken voor contactinformatie, maar ook voor documentbeheer. Zo kunnen specifieke documenten met betrekking tot specifieke klanten bekeken worden. Verder kan het mobiele apparaat gebruikt worden voor accountbeheer. Hiermee kan men alle relevante accountgegevens zoals contactpersonen, geschiedenis en meer bekijken. Bedrijven kunnen mobiele CRM gebruiken voor casebeheer en bijhouden van de veldverblijftijd. Dus middels de implementatie van een mobiele toepassing kunnen bedrijven de stapels mappen elimineren.
Elimineer Spreadsheet nachtmerries
CRM biedt bedrijven de mogelijkheid om zowat alles te traceren van het bedrijf. Met mobiele CRM hebben veldwerkgroepen toegang tot nauwkeurige gegevens wanneer en waar ze het nodig hebben. Daarom is het erg belangrijk dat bedrijven een mobiele toepassing implementeren om deze problemen te elimineren en te genieten van de mobiele technologie.