Marketing en verkoop is een van de kritische aspecten voor het opzetten van een gezonde bedrijfsvoering. Het is belangrijk bekendheid te geven aan jouw producten en diensten om nieuwe, potentiële klanten te bereiken, alsook te blijven communiceren met bestaande klanten om ervoor te zorgen dat ze terugkomen. Enkele manieren om customer relationship management (CRM) software-oplossingen toe te kunnen passen voor betere resultaten zijn o.a. : als eerste kan gebruikt gemaakt worden van customer relationship management (CRM) software –oplossing voor een beter overzicht van wat wel en niet werkt met betrekking tot marketingcampagnes die door de bedrijven toegepast worden. Ook is het mogelijk de verkoopteamactiviteiten eenvoudiger in een CRM software-oplossing na te trekken. Deze software zal registreren welke teams of producten goed verkopen en het is eenvoudig te achterhalen hoe de verkoop in andere gebieden te verbeteren valt. Als laatste kan men de verschillende trends in de verkoop, de activiteiten van klanten, producten en nog veel meer door middel van CRM identificeren. Hierdoor kan men nagaan welke marketinginspanningen de beste resultaten opleveren voor specifieke klanten of producten, bepalen welke producten het best verkopen in bepaalde regio’s of op verschillende prijsniveaus en uw gegevens gebruiken om de veranderingen in de verkoop te kunnen stimuleren. Spreadsheets en speciale software kunnen het inzicht dat een CRM-oplossing kan leveren niet aanbieden. Het is aan te raden een budget-vriendelijke CRM oplossing te hanteren om uw marketing- en verkoopgegevens vast te leggen en die zodoende te kunnen gebruiken bij de competitie in de verkoop.
Tips voor Marketing; verkoop georganiseerd met CRM
door admin | feb 19, 2014 | Customer relationship management (CRM), Softwarematrix, Tips | 0 Reacties