Een van de meest evidente manieren waarop het gebruik van Microsoft Dynamics CRM 2013 efficiënter wordt gemaakt is door data-invoer en snellere en eenvoudigere bewerking. Hoe het gebruik van Microsoft Dynamics CRM 2013 efficiënter kan worden gemaakt, gaat als volgt:
-Informatie in de recordregel bewerken zonder naar een ander scherm te hoeven of een nieuw venster te openen in de CRM 2013 software.
– Eenvoudig en snel elke willekeurige record creëren met een klik op de “create-knop ” op de navigatiebalk van de CRM 2013 software. Vervolgens moet het recordtype geselecteerd worden, evenals het invoeren van alle belangrijke gegevens. Hierbij kunnen gebruikers elk moment terugkomen om de gegevens te bewerken in de CRM software.
– Notities toevoegen in de CRM software zonder het scherm te hoeven verlaten, waarbij ook foto’s of documenten toegevoegd kunnen worden aan een CRM record.
– Gemakkelijk door bedrijfsprocessen gaan door te klikken op de procesbalk van de CRM software aan de bovenkant van het scherm. Gebruikers kunnen ook gegevens invoeren in de procesbalk.
– Gemakkelijk bijhouden van belangrijke besluitvormers door het bewerken van data inline en het gebruik van opzoeklijsten middels de CRM software om belanghebbenden bij de besluitvorming te traceren.
– Bewerken van productvelden op het scherm van de CRM software waar gebruikers gemakkelijk gegevens kunnen invoeren zoals prijs, hoeveelheid en korting.
– Records worden door de CRM software automatisch elke 30 seconden opgeslagen of wanneer gebruikers naar een andere record gaan. Hierdoor hoeven zij niet iedere keer hun records op te slaan. Echter moeten gebruikers telkens als zij een nieuw document openen deze wel eenmalig opslaan.