Marketingbedrijven worden nu meer dan ooit uitgedaagd om relevante en interessante inhoud via meerdere kanalen te leveren gedurende de klantlevenscyclus. Klanten maken steeds meer gebruik van informatie via online- en mobiele kanalen alvorens zij contact maken met een verkoper. Dit heeft het koopproces veranderd van verkoop-gedreven naar marketing-gedreven. Softwareleverancier Oracle is voornemens om zijn marketingplatform Eloqua Marketing Cloud te verruimen met contentmanagementfunctionaliteiten en heeft daarom softwareleverancier Compendium overgenomen. Compendium is een cloudgebaseerde contentmarketingprovider die bedrijven assisteert bij het plannen, produceren en leveren van interessante inhoud via meerdere kanalen gedurende hun klantlevenscyclus. Compendium heeft een datagedreven aanpak, waarbij content op basis van klantgegevens en profielen wordt toegewezen aan potentiële en bestaande klanten. Op deze manier moet relevante content leiden tot meer betrokken klanten en verdere groei van de omzet. Compendium is een software-as-a-service (saas) oplossing en moet geïntegreerd worden in de klantervaringoplossing van Oracle.
De combinatie van Eloqua en Compendium moet marketingsbedrijven assisteren om content, gebaseerd op klantbehoeften, in te zetten. Verder zijn er geen financiële details over de overname vrijgegeven. Het is nu al bijna een jaar geleden dat softwareleverancier Oracle marketing automation softwareleverancier Eloqua overnam, waardoor Oracle het aanbod van klantervaringoplossingen uitbreidde. Met de overname van Compendium wordt er naast marketingautomationfunctionaliteiten ook contentbeheer toegevoegd aan de oplossing.