Selecteer een pagina

Voor het vliegtuigonderhoud heeft KLM Engineering & Maintenance gekozen voor de software van Novulo. Hierbij zal de software gefaseerd geïmplementeerd worden in alle hangaars van KLM Schiphol. Middels deze implementatie is KLM voornemens zijn vliegtuigonderhoud te verbeteren.

Voorheen heeft Novulo meerdere projecten voor de KLM uitgevoerd waaronder maintenancechecks, personeelsinzet en teamdiensten. De huidige meerjarensamenwerking focust zich op de verdere implementatie van een geïntegreerd softwareplatform voor de verbetering van het vliegtuigonderhoud over de verschillende bedrijfsunits.

Maximum Matching
Vliegtuigonderhoudsplanning is erg ingewikkeld met als doel het minimaliseren van de ‘expected time of return’ per vliegtuig. Cruciale focuspunten hierbij zijn onder meer planningsinterval, beschikbaarheid van benodigde materialen, ongepland onderhoud en beschikbaarheid van gekwalificeerd personeel op het juiste moment. Logistieke algoritmes in het Novulo platform zoals Maximum Matching, bewerkstelligen de optimalisatie van de planning van het personeel op basis van de beschikbare resources. Hierbij gaat het om een Microsoft .Net platform waarop componenten geïntegreerd zijn tot een applicatie. Deze componenten worden dagelijks ontwikkeld en verbeterd voor alle aspecten van de bedrijfsvoering.

Prestatiebeheer
Dankzij de componenten van de Novulo software is een flexibele structuur ontstaan, waardoor het mogelijk is te allen tijde een functionaliteit toe te voegen of af te koppelen. Hierdoor is het niet nodig om ingewikkelde systemen te integreren of data vanuit het onderhoudssysteem te exporteren naar andere systemen.