CRM software is sinds 1980 vooruitgekomen. De nieuwste ontwikkeling binnen de CRM software-industrie is Web gebaseerde CRM, oftewel Online CRM, die de kracht van cloud computing gebruikt om CRM software toegankelijk te maken voor bedrijven.
Wat is het verschil tussen Web CRM en Online CRM?
Web gebaseerde CRM, CRM SaaS (software als een dienst), gehoste CRM, online CRM, CRM op aanvraag en CRM in de cloud zijn allemaal benamingen voor dezelfde software. Web gebaseerde CRM is een nieuw implementatiemodel waarbij de CRM software online wordt gehost onder de naam van het bedrijf zelf. Web gebaseerde CRM software wordt gehost op de server van een externe partij zoals het datacentrum van DMC Software. Vervolgens krijgt men via een webbrowser online toegang tot deze CRM software. Dit implementatiemodel is in vele opzichten goedkoper dan het vorige voorbeeld omdat het bruikbaar is zonder de dure hardware die nodig is bij de implementatie van CRM software en het een maandelijkse betaalstructuur hanteert.
Voor wie is Web gebaseerde CRM geschikt?
Web gebaseerde CRM is een geweldige technologische vooruitgang, maar het is niet geschikt voor alle bedrijven. CRM softwareselectie moet afhankelijk zijn van de behoeften en budgetten van het desbetreffende bedrijf.
Web gebaseerde CRM overwegingen
Voordat een bedrijf een CRM systeem uitkiest moet het eerst kijken naar het beschikbare budget, de toegankelijkheid, de flexibiliteit, de eigendomskosten, de internetconnectiviteit en de mate waarin de software kan worden aangepast.
De voordelen van Web gebaseerde CRM
Web gebaseerde CRM is betaalbaar, kan snel worden geïmplementeerd en kan vanuit elke willekeurige locatie worden gebruikt; Er is geen hardware-infrastructuur nodig om de zaken te managen en te onderhouden, het wordt door het bedrijf ondersteund en is eenvoudig om, op of uit te schalen.