Mondial Cosmetics was op zoek naar een nieuw ERP pakket om de ondersteuning van haar bedrijfsprocessen effectiever en efficiënter te laten verlopen. Deze ERP software moest ook bijdragen aan de verdere integratie van haar commerciële, financiële en logistieke processen.
Bij het selectietraject waren verschillende softwareleveranciers betrokken. Uiteindelijk moest Mondial Cosmetics kiezen tussen de Goldfish software van SAP, de AB software van Exact en Microsoft Dynamics AX van Pylades.
Uiteindelijk werd gekozen voor de implementatie door Pylades. Mondial Cosmetics koos voor Microsoft Dynamics AX van Pylades middels een selectiepakket en Google. De ERP software van Microsoft Dynamics AX diende om het oude systeem Exact software te vervangen. Dit systeem was verouderd en de bedrijfsprocessen waren in de loop van de tijd ook gewijzigd. Er moest nu dus een keuze gemaakt worden om een upgrade door te voeren of voor een andere oplossing te gaan.
Ferdi Bak van Mondial Cosmetics geeft aan hoe het selectietraject verliep: “In het softwareselectietraject zijn de wensen en eisen besproken en is nagegaan in welke mate deze overeen kwamen met de standaard ERP pakketten. Vervolgens is er door de diverse partijen een business-case uitgewerkt en zijn er een aantal presentaties geweest.”
Ferdi Bak gaf tevens aan dat er uiteindelijk is gekozen voor Microsoft Dynamics AX van Pylades vanwege de prijs, de ervaring in de specifieke branche, de verschillende functionaliteiten en het feit dat er duidelijk werd meegedacht met de organisatie. Volgens planning zal de implementatie van de ERP software in het tweede kwartaal van 2014 voltooid zijn.