In het afgelopen jaar 2012 heeft Van der Linden Transport gekozen voor het MendixApp-platform en de CAPE Groep als implementatiepartner voor het stroomlijnen en automatiseren van de warehousebedrijfsprocessen. Hiervoor werd een WMS-software geïmplementeerd. Deze WMS-software was speciaal voor het bedrijf van toepassing en werd vervolgens uitgebreid met een geïntegreerde CRM-software. De totale tijdsduur van dit proces bedroeg vier maanden.
Voor de implementatie werd eerst een eenvoudige WMS-software ontwikkeld met behulp van een Proof of Concept, die de Excel- en papierprocessen (voorraadoverzicht, inslag, uitslag en locatiemanagement) moest vervangen. Het doel van de Proof of Concept was om klein te beginnen met deelactiviteiten en daarbij de basis te leggen voor verdere uitgroei. Na het slagen van de Proof of Concept ging Van der Linden Transport akkoord met de implementatie van een compleet op maat gemaakte WMS-software.
Doorvoeren optimalisaties
Midden februari ging de WMS-software live met verschillende functionaliteiten zoals in- en uitslag, algemene gegevens (waaronder uitreiken factuur- en ordernummers, staffels, BTW), Stamdata (eenheden, valuta’s, BTW), WMS-klantgegevens, artikelmanagement, locatiemanagement en magazijnstructuur, voorraadmanagement en statistieken (voorraad/mutaties/klant). Midden maart is de aangepaste versie van CRM-software geïmplementeerd. De CRM-software bevat omder andere de volgende functionaliteiten: vastleggen van ondernemingen, inclusief contacten en relaties, WMS-integratie, taken en notities, verkoopcampagnes en -rapportages.