Selecteer een pagina

Ondernemingen zijn nu genoodzaakt om nog soepeler, efficiënter en doeltreffender te werken. Onderstaand volgen 10 redenen waarom bedrijven de overstap moeten maken van een traditionele telefooncentrale naar een geïntegreerd communicatieplatform voor telefonie, chat- en videovergaderen en beschikbaarheidsinfo (UC-Unified Communications):

  1. Betere bereikbaarheid van medewerkers onderling.
    Middels beschikbaarheidsinformatie geven medewerkers elkaar informatie over hun beschikbaarheid en toegankelijkheid. Ook medewerkers die van huis uit werken, zijn op dezelfde wijze bereikbaar.
  2. Nog klantvriendelijker werken.
    Een (potentiële) cliënt kan direct geïnformeerd worden of de betreffende medewerker beschikbaar is, doordat de medewerkers inzicht hebben in elkaars bereikbaarheid. Dit bespaart de (potentiële) cliënt tijd en mogelijke irritatie.
  3. Besparing op telefoonkosten.
    Wereldwijd bellen de medewerkers onderling kosteloos. Ook is het bellen naar bedrijven (wereldwijd) die dezelfde oplossing gebruiken kosteloos.
  4. Integratie van mobiele- en vaste telefonie.
    Medewerkers zijn ten allen tijde op hetzelfde nummer te bereiken. Ook beschikken zij zowel vast als mobiel over de beschikbaarheidinfo vergader- en chatfunctionaliteit.
  5. Besparing op reiskosten en -tijd.
    Videobellen verschaft de mogelijkheid om op afstand te vergaderen, met als gevolg reisuren en -kostenvermindering, evenals vermindering in de CO2-uitstoot.
  6. Medewerkers kunnen gemakkelijk samen op afstand werken en documenten en/of presentaties bewerken.
  7. Ondersteuning van Het Nieuwe Werken.
    ongeacht of medewerkers een vaste werklocatie hebben of van huis uit werken, zij zijn op dezelfde manier bereikbaar.
  8. Het geïntegreerde communicatieplatform is ook in de cloud af te nemen, ongeacht de grootte van de onderneming. Hierbij kan onder andere gedacht worden aan  Microsoft Office 365.
  9. Er wordt gewerkt met één geïntegreerde oplossing.
    Er is één aanspreekpunt, hetgeen leidt tot een gemakkelijkere implementatie, goedkeuring en ondersteuning.
  10. Vermindering van het aantal interne e-mails.
    Medewerkers kunnen onderling korte berichten via de chatfunctionaliteit sturen  in plaats van een e-mail.