Het aantal gebruikers dat een smartphone-abonnement heeft op MCM zal volgens verwachting met 12% per jaar toenemen.
Er zullen, volgens verwachting, in 2018 meer dan 110 miljoen applicatiegebruikers van onderneming mobiele contentmanagement (MCM) zijn. Deze groep gebruikers blijft volgens een rapportage van ABI Research namelijk steeds groeien.
ABI Research voorspelt dat het aantal dat een smartphone-abonnement heeft op MCM jaarlijks met 12% zal toenemen, terwijl de tabletabonnementen volgens verwachting binnen de komende vijf jaar met 21% zullen toenemen.
Noord-Amerika en West-Europa, gevolgd door het Aziatisch gedeelte van de Stille Oceaan, zullen tussen 2013 en 2018 waarschijnlijk de topmarkten zijn voor het verkrijgen van deze applicaties.
Senior analist van ABI Research, Jason McNicol, gaf aan dat aangezien het “breng-je-eigen-apparaatfenomeen”steeds toeneemt, zakelijke content wordt geplaatst in de cloud middels gebruikersniveauopslagoplossingen.
McNicol: “Hierdoor is steeds meer zakelijke content gevoelig voor uitlekking en diefstal, waardoor er steeds meer beveiliging en bescherming nodig is voor mobiele content. Deze bedreiging zorgt ervoor dat steeds meer ondernemingen kiezen voor een mobiele contentmanagementoplossing binnen de algemene mobiele strategie van het bedrijf. De grootste uitdaging en kans is de integratie van MCM in ondernemingsinfrastructuur om de IT-beveiligingsbehoeften aan te pakken en er zeker van te zijn dat er een goede gebruikerservaring mogelijk is vanuit mobiele apparaten.”
Volgens het rapport is het moeilijk voor ondernemingen die een mobiele contentoplossing nodig hebben om een verkoper te kiezen. Er zijn momenteel drie verkoperssegmenten die oplossingen aanbieden, namelijk cloudopslag en –beveiliging, contentspecifieke applicatieleveranciers en leveranciers binnen het ondernemingmobiliteitmanagement.