Infor levert bedrijfssoftware aan meer dan 70.000 klanten. Deze softwareleverancier brengt ‘Social Sales and Operations Planning’, afgekort S&OP op de markt. Dit is een softwaremodel met als doel om de samenwerking te bevorderen en te zorgen voor een dynamisch beheer van de toeleveringsketen. Het sociale S&OP-model van Infor is ontworpen met een vernieuwende aanpak om verschillende delen van de communicatie binnen het S&OP real time te synchroniseren. Het sociale samenwerkingsplatform van Infor, Ming.le, zorgt voor de verbetering van bedrijfsprocessen en stimuleert het sociale S&OP-model van Infor. Het softwarebedrijf gebruikt deze methode om de traditionele grenzen te overschrijden en om te zorgen voor een effectievere besluitvorming. Dit kan dankzij de evenementen, meldingen en real-time-data met betrekking tot veranderingen.
De communicatie van belangrijke evenementen wordt verenigd door het S&OP-proces. De behoefte voor dergelijke oplossingen wordt binnen de zakelijke omgeving vergroot aangezien consumenten sociale netwerken sneller aannemen. Samenwerking in S&OP betekent dat collectieve informatie wordt gebruikt om een beslissing te nemen.
Social S&OP van Infor zorgt voor betere samenwerking waar traditionele manieren zoals e-mail niet meer bruikbaar zijn. Gebruikers kunnen, net zoals bij sociale platforms, relevante newsfeeds ontvangen. De gebruiker volgt, deelt en becommentarieert in plaats van individuen of bedrijven juist merken, klanten, productieopdrachten en verkooporders. Social S&OP zorgt voor transparantie, zodat gebruikers de meest accurate informatie ter beschikking hebben om dynamisch te kunnen opereren wanneer zij besluiten nemen.