Zendesk is een bedrijf dat software levert voor de klantenservice. Dit bedrijf heeft een overeenkomst getekend om samen te werken met Magento, een platform voor e-commerce. Door de samenvoeging van de twee software producten, kunnen mensen die gebruik maken van de software van Magento, de klantenservice kanalen van Zendesk aan hun webwinkels toevoegen. Het kan ook omgekeerd worden bekeken. Daarbij gaat het erom dat de Zendesk gebruikers klantdata in de e-commerce solutie kunnen betreden.
Dat Zendesk, klantenservice softwareleverancier, nu samen werkt met Magento, dat e-commerce platformen levert, is inmiddels bekend. Het is ook geen geheim meer dat de twee software soluties worden gekoppeld door deze overeenkomst. Wat wel mooi is, is dat de Magento e-commerce software gebruikers in staat zijn om via Zendesk de klantenservice kanalen aan hun webshop kunnen toevoegen. Mensen die de software van Zendesk gebruiken, moeten klantdata in de Magento webshop ook kunnen betreden.
Conan Reidy, vice president van zakelijke ontwikkeling bij Zendesk, is van mening dat er is gekozen voor deze samenwerking vanwege de feedback die klanten hebben geleverd. Reidy vindt dat e-commerce spelers steeds meer inzien dat de tevredenheid van hun klanten afhangt van de totale ervaring van hun klanten. Het gaat hier om de ervaring vanaf de verkoop tot de service. De koppeling van Magento en Zendesk moet dit klaarspelen.