Selecteer een pagina

Het Rotterdamse SelfService Company is nu officieel een van de top CRM-partijen uit de wereld. Dat werd door kenners bekend gemaakt. Het bedrijf is namelijk in de finale van de CRM Idol-verkiezing.

Bij de aanvang van de wedstrijd waren er in totaal 60 bedrijven die meededen om de CRM Idol-prijs in de wacht te slepen. Er zijn momenteel slechts 7 over, waarvan vier uit Amerika afkomstig zijn en drie van daarbuiten. Van die drie, zit er één in de Schiecentrale in Rotterdam. Dit bedrijf heeft een designteam in Maastricht, genaamd SelfSevice Company.

Met de CRM Idol prijs wil de CRM software-industrie de beste bedrijven tonen uit het geheel. Deelnemende bedrijven worden door een jury met marktkenners, investeerders en analisten beoordeeld.

SelfService Company levert software die bedrijven kunnen gebruiken om middels veel klantcontacten QA-processen te kunnen automatiseren.

Bij het bereiken van de halve finale, zei directeur Dirkjan Dokman aan Emerce: “In die presentatie [voor de finale, red.] van anderhalf uur zet ik onze propositie uiteen aan een team analisten die zelf aan de tafel zitten bij de grote clubs als Salesforce en Oracle. Bovendien krijgen we een coach die ons begeleidt in het proces naar die pitch toe. Omdat dat een internationaal team is, leer je als bedrijf nog erg veel. Vooral om de propositie nóg scherper te maken. We zijn een internationaal bedrijf en willen een mondiaal bedrijf worden. Dat is de ambitie.”

Van de zes finalisten van het afgelopen jaar is intussen de helft overgenomen. Hierover zei Dokman: “Dat is niet ons doel van deelname aan Idols.”

De winnaar uit de finalisten wordt gekozen op 5 december 2012. Het afgelopen jaar werd deze award door GetSatisfaction gewonnen.