Het Antwerpse modemerk Essentiel heeft onlangs een webshop geopend. Op deze manier kunnen klanten uit Frankrijk, België, Nederland en Luxemburg de kledingstukken online kopen en thuis laten bezorgen. Bij het ontwerp van de webshop werd er vooral rekening gehouden met de gebruikservaring. De webshop is ontwikkeld door internetbureau Internet Architects en Uniway, ontwikkelaar van webshops. Het modemerk heeft ook een e-commercemanager ingezet om de site optimaal in te zetten als verkoopkanaal.
De opening van deze webshop maakt deel uit van de online strategie van het bedrijf. Hierbij was belangrijk dat de gebruiksvriendelijkheid werd vergeleken met de ervaring in de fysieke winkel. Ook moest de online winkel gebruiksvriendelijk en toegankelijk zijn en moet hij esthetiek uitstralen. De webshop moet zowel via computers als tablets bereikbaar zijn.
Voor de ontwikkeling van de webshop is er gekozen voor internetbureau Internet Architects en Uniway, specialist in webshops. In de toekomst Internet Architects het modemerk begeleiden bij de uitbreiding en groei van het online verkoopkanaal. Uniway is verantwoordelijk voor de technische onderndelen en de verdere ontwikkeling zoals een samenvoeging met de enterprise resource planning (erp-) software.