Door voor de Payroll/HRM-software van AFAS te kiezen, wenst Connexxion om de indirecte kosten van haar interne HR-dienstverlening te verminderen en tegelijkertijd de kwaliteit daarvan omhoog te brengen. Er is een nieuwe e-HRM-tool. Daarmee kunnen de werknemers van Connexxion voortaan zelf onder andere online verzuim registreren, mutaties doorvoeren en verlof aanvragen. Ze kunnen tevens hun eigen dossier van medewerkers inzien, declaraties online indienen en loonstroken raadplegen. Door op deze wijze online te werken, wordt de lastendruk op de administratie verlaagd en krijgen medewerkers de kans om zelf snel en gemakkelijk hun HR-zaken in orde te maken.
Een werkplek op elke locatie
Men kan het nieuwe HR-portaal benaderen ongeacht de locatie. Vanaf het begin van het volgend jaar kunnen medewerkers hun HR-gerelateerde zaken van huis uit regelen. Connexxion heeft veel rijdend personeel in dienst, waardoor er op elke locatie een werkplek van Connexxion gecreëerd dient te worden. Op die manier is er te allen tijde een computer beschikbaar zodat er in het portaal gewerkt kan worden. Zodat de medewerkers goed geïnformeerd kunnen worden hierover en de drempel voor het gebruik van deze tool kan worden weggenomen, laat het bedrijf op verschillende locaties via grote schermen instructiefilmpjes zien. Deze filmpjes tonen hoe het nieuwe e-HRM-portaal in de praktijk werkt. Nu wordt er ook aan een applicatie gewerkt, zodat medewerkers ook via een smartphone gemakkelijk verlof kunnen aanvragen. Ze kunnen met die applicatie ook hun NAW-gegevens veranderen.