Ondanks de relatieve duurzaamheid, blijft Email marketing de meest populaire vorm van online content marketing. Volgens de binnenkomende marketeers Hubspot, zal investering in e-mail marketing tegen 2014 $2 miljard bereiken. De tijd toen duizenden werden uitgestuurd naar duizenden “effectieve e-mails” naar een niet gericht groot publiek om een product of dienst te verkopen. Bedrijven maken nu geraffineerde Email marketing campagnes om hun beste online content marketing onderpanden te promoten bij een goed gedefinieerd, select publiek van nieuwe potentiële klanten en bestaande klanten. Deze campagnes bieden een serie hoog gecoördineerde e-mails die relevante TOFU, BOFU en MOFU content leveren en aanbieden op de juiste tijd in de koopcyclus.
Hieronder een zesstappen aanpak om Email marketing te gebruiken om je beste content marketing onderpand te promoten.
Stel doelen
Stel specifieke doelen voor je Email marketing. Begin te definiëren wat je probeert te bereiken met elke campagne. Probeer je een nieuw product of dienst te promoten bij een publiek van hete nieuwe potentiële klanten of informeer je bestaande potentiële klanten over een nieuwe aanbieding? Een duidelijk beeld hebben van het ultieme doel van je Email marketing campagne helpt je gericht publiek te verduidelijken. Kies het content marketing onderpand dat hun wensen en noden aanspreekt en informeer welke statistieken te kunt gebruiken om succes te boeken.
Definieer specifieke personen
De tijd nemen om individuele kooppersonen te creëren maakt dat je je gericht publiek echt moet pijlen, dat maakt duidelijk wat jullie beide willen bereiken en wat je hoopt te krijgen uit je bericht. Tenslotte, als je niet eens precies weet wie je publiek is, is het moeilijk om waarde aan hun leven te bieden.
Presenteer een Content Inventaris
Bekijk je bestaande content en kies alle aanbiedingen die relevant zijn voor het gerichte publiek van je Email campagne. Wees er zeker van dat alles goed samenwerkt zodat je discrepantie voorkomt tussen je content en de noden en wensen van je geselecteerd publiek. Coördineer je TOFU MOFU en BOFU content aanbiedingen met de juiste kopie van de email. Zet bijvoorbeeld geen TOFU whitepaper met BOFU Email kopie waarbij je een gratis productdemonstratie aanbiedt.
Creëer de Email Kopie
Laat de lezer niet vastlopen met teveel detail. De meeste ontvangers krijgen een aantal Emails per dag, dus het is belangrijk om bondig te zijn. Hou je aan de hoofdpunten. Breng je idee over. Stel je op een vrije manier op. Vergeet niet om vrij over te komen: als je toon te professioneel klinkt, zal een lezen zich gaan vervelen en interesse verliezen.
Experimenteer met Tijd en Meetresultaten
Er is geen gegarandeerd recept voor succes wanneer je besluit om je de tijd van je Emails te verspreiden. Onthoud alleen maar dat de meeste verkoop aanvragen worden gewonnen door het eerste bedrijf dat antwoord. Experimenteer met verschillende tijden van de dag en verschillende perioden tussen e-mails. De sleutel is om de resultaten na te gaan en je tijd aan de hand daarvan aan te passen. Onhoud dat verschillende tijdpatronen kunnen werken voor verschillende gerichte publieken.
Voer Sociale Media in
Door sociale media marketing te integreren in je Email campagnes ben je instaat je online content marketing conversie cijfers te verdubbelen. Sites zoals Facebook, Twitter en Pinterest kunnen samen gebruikt worden met je Email om het merk van je bedrijf effectief en efficiënt te verspreiden. Begin met het invoeren van sociale deel tekens die zijn verbonden met je Emails. In plaats van het hoofdzakelijk als rechtstreeks verkoopkanaal te gebruik, zien vele B2B en B2C bedrijven Email marketing nu als een efficiënte en goedkope manier om hun marketing onderpand te promoten bij nieuwe potentiële en bestaande klanten. Misschien wordt het tijd dat jij het ook doet.