Web content management softwareleverancier GX Software heeft onlangs een nieuw onderdeel toegevoegd aan zijn web content mangement (WCM) systeem GX WebManager, namelijk Visitor Aware Content. Dit nieuwe onderdeel zorgt ervoor dat een website wordt gevormd naar individuele bezoekers. Het systeem zorgt voor een beter beeld in interesses van bezoekers, kenmerken en content om deze direct te kunnen aanpassen.
Met de Visitor Aware Content wil web content management (wcm) softwareleverancier GX Software invloed uitoefenen op een rapport uitgegeven door onderzoeksbureau Forrester. Dit rapport geeft aan dat websites moeten werken naar concurrentievoordeel door unieke bezoekerservaring. Visitor Aware Content maakt deel uit van de wcm-oplossing GX WebManager van de softwareleveranvier. Daarnaast zorgt dit systeem voor een beter beeld in de interesses van de bezoekers. Hierbij dient content snel aangepast te kunnen worden.
De softwareleverancier geeft aan dat de module meerdere opties biedt om webcontent bewust te maken van de voorkeuren van de bezoekers. Hiermee kan onder andere gekeken worden welke content bezoekers het meest bekijken. Op grond hiervan kunnen de kenmerken van een bezoeker vastgesteld worden: een business of particulier georiënteerd bezoeker en in welke producten de interesses uitgaan.
Het nieuwe onderdeel van GX WebManager is meteen beshikbaar in Europa en Noord-Amerika.