In 2012 zal het 10 jaar geleden zijn dat B+P Solutions B.V., kort nadat zij werd opgericht, een mooi en hedendaags pand betrok op Landgoed Overhorst. Bert de Groot, eigenaar en algemeen directeur, zei: “In die ruim 10 jaar is de onderneming uitgegroeid tot een allround kenniscentrum op het gebied van complexe IT-Infrastructuren. Onze verbondenheid met IBM als IBM Premier Business Partner is onverminderd groot en we zijn dan ook zeer content met de benoeming tot ‘IBM Business Partner of the Year’ in februari jongstleden.”
De Groot gaf ook aan dat sinds 2008 de omzet is gestegen met 27% en de personele bezetting ook is toegenomen. Hij zei: “Ik zie dit als een duidelijke bevestiging van het vertrouwen dat onze klanten in de kwaliteit van onze medewerkers stellen.”
Het profiel van BPSolutions en BPSolutions Controle en Management
BPSolutions geeft non-profit bedrijven en andere ondernemingen adviezen over hoe zij ingewikkelde en dynamische IT-infrastructuursoluties kunnen inrichten, ontwerpen en implementeren. Hierbij zijn alle software- en hardwaresystemen inclusief informatiebeheer en managementsoftware inbegrepen. Het bedrijf doet bovendien meteen wat zij beweerde te doen door het advies in duidelijke soluties te vertalen en deze te implementeren. Daarbij heeft het bedrijf gekozen om zich hoofdzakelijk in IBM-infrastructuursoluties te specialiseren, zowel op soft- als hardwaregebied. BPSolutions heeft door de jaren heen met deze aanpak een bewezen trackrecord tot stand gebracht. Dit bedrijf is door haar enthousiaste opstelling en aanwezige bekwaamheid en ervaring sinds jaar en dag compleet gecertificeerd Hoofd Zakelijke Partner van IBM en IBM ziet haar als een van haar tactische ‘kanaal’ compagnons.
BPSolutions Monitoring en Beheer levert IT-infrastructuur monitoring- en managementdiensten op afstand en op locatie waardoor de IT-afdelingen van bedrijven van verschillende grootten minder zorgen hebben. Het doel is om een stabiele infrastructuur te leveren met de meeste beschikbaarheid. Het motto van dit bedrijf is “Always Up”. Door bewezen controle hulpmiddelen gecombineerd met ervaren mensen en ITIL ‘beste praktijken’ te gebruiken, kunnen struikelblokken op tijd worden voorzien en waar mogelijk voorkomen.