Selecteer een pagina

Casper Haspels, Commercieel Directeur van AccountView, werd geïnterviewd.
Een belangrijke vraag die hem gesteld werd, is: Wat echt essentieel is voor een projectgestuurde organisatie. De hoofdzaak van het antwoord op deze gestelde vraag is: De kwaliteit- en resultaatverbetering van projecten. Hoewel dit afhangt van een heleboel interne en externe factoren, ligt de basis hiervoor toch bij het ten alle tijden kunnen hebben van het juiste inzicht. Casper Haspels, werkzaam bij het moederbedrijf AccountView, vertelde dat Visma Servera daarbij ondersteuning biedt.

Er werd hem gevraagd wat Visma Severa precies inhield. Zijn antwoord daarop was: “Visma Severa is een online projectmanagementtool die organisaties helpt om de processen rondom een project te structureren en controleren. De applicatie biedt alle functionaliteit om op ieder moment, vanaf iedere locatie en tegen vooraf bekende kosten de bedrijfsactiviteiten in goede banen te leiden, van project- en relatiebeheer, middeleninzet en planning tot urenregistratie, facturatie en rapportage. Je weet altijd en in elke fase hoe een project ervoor staat, houdt grip en kunt waar nodig direct bijsturen. Bovendien is Visma Severa een cloudoplossing, dat betekent geen investering in hardware en software en vooral ook geen onderhoud en benodigde technische kennis. Zo kunnen ook bedrijven die deze factoren als een belemmering zagen hun projectbeheer automatiseren en daarmee naar een hoger plan te brengen. Je betaalt periodiek voor gebruik en hoeft je geen zorgen te maken over updates. Met Visma Severa ben je in twee uur in de lucht en klaar om online je projecten te managen.”

Op de vraag als de service overal en altijd beschikbaar is, gaf hij het volgende antwoord: “Doordat Visma Severa in de cloud beschikbaar is, heeft iedereen overal en altijd toegang tot de zaken die relevant zijn voor het project. Op kantoor, thuis of onderweg. Dit bespaart veel tijd en de eenmalige invoer minimaliseert de kans op fouten. Ook gegevensuitwisseling met klanten of leveranciers is mogelijk. Projectstatussen kunnen worden gedeeld met de klant om hem voortdurend up-to-date te houden. Ook kan zowel de klant als jijzelf documenten uploaden die bij een project horen. Zo is de samenwerking optimaal en alle informatie centraal beschikbaar. Richt je dashboards in op basis van de informatie die belangrijk is voor jouw organisatie.”

Hij moest ook antwoord geven op de vraag als AccountView zich met Visma Severa op een specifieke doelgroep richt. Daarop zei hij: “Visma Severa is in te richten naar de werkwijze van iedere organisatie en geschikt voor bedrijven van twee tot twintig medewerkers. Daarbij richt Visma Severa zich specifiek op ingenieurs en architecten, marketing- en reclamebureaus en ict- en consultancyorganisaties.”

Verder vroeg men hem hoe de regeling is met betrekking tot de veiligheid van de data en hoe het implementatietraject eruit ziet. Casper zei daarop: “Visma Severa wordt gehost door Rackspace in het Verenigd Koninkrijk, de grootste aanbieder van hosting ter wereld. Microsoft heeft dit bedrijf al enkele jaren op rij uitgeroepen tot beste hostingpartner. Dit biedt hoge garanties ten aanzien van veiligheid en beschikbaarheid van je data.”
Op de vraag naar het implementatietraject zei hij: “De implementatietijd van Severa is heel kort. De software staat al klaar in de cloud en een consultant zorgt voor uitleg en een basisinrichting zodat je in twee uur online bent. De naar jouw wensen in te richten dashboards zorgen ervoor dat je sturing kunt geven op de voor jou relevante zaken. Maak bijvoorbeeld per rol in de organisatie (directie, projectleiders) een specifiek dashboard aan met de belangrijkste stuurelementen. Grotere organisaties kunnen ook kiezen voor een ‘training on the job’ waarmee binnen een dag de hele organisatie uit de voeten kan met de software. Gegevens uit het oude relatiebeheersysteem kunnen worden geïmporteerd zodat deze ook direct in Visma Severa beschikbaar zijn.”

De laatste vraag die Haspels moest beantwoorden, was wat de toekomstvisie van het bedrijf is. Daarop antwoordde hij: “De beschikbaarheid van informatie en de optimale sturing op de projecten staat bij Visma Severa voorop. Zo zullen de ontwikkelingen van Visma Severa in de toekomst gericht zijn op ontsluiting van nog meer informatie via de mobiele telefoon. Anderzijds komen er steeds meer mechanismen in de software bij om nog sterker op de voortgang van de projecten te kunnen sturen. Een onderverdeling maken in fasen. Zo bewaar je het overzicht bij lopende projecten.”