Eigenaren van kleine bedrijven hebben nu een hulpbron om op terug te vallen met de uitgave van het boek van Gail F. Goodman. Het boek heeft als titel: Engagement Marketing: How Small Business Wins in a Socially Connected World. Goodman, CEO van Constant Contact(R), Inc. is een kleine bedrijfsexpert en visionair die meer dan een half miljoen kleine bedrijven helpt om zich aan te sluiten bij hun klanten via e-mail marketing, sociale media marketing, lokale aanbiedingen, evenement marketing en online enquête hulpmiddelen. Ze zal door het land heen reizen tijdens de Nationale Kleine Bedrijven Week om te praten met eigenaren van kleine bedrijven over hoe betrokkenheid marketing hen kan helpen om duurzame en authentieke klantconnecties te creëren.
Het boek is een handleiding waarin staat hoe kleine organisaties verschillende zaken moeten aanpakken als zij meer positieve verwijzingen willen genereren door online en offline marketing activiteiten, waaronder sociale media, e-mail nieuwsbrieven, evenementen en blogs. Het book omvat waarom en hoe kleine bedrijven, associaties en nonprofit-organisaties moeten denken over betrokkenheid als een kern element in hun marketing aanpak en hoe de hedendaagse sociaal verbonden wereld betrokkenheid gemakkelijker maakt dan ooit tevoren.
Goodman zei: “Eigenaren van kleine bedrijven hebben een voordeel boven grotere bedrijven. Ze maken duurzame en authentieke klantenconnecties. Terwijl grote bedrijven meer dan hen uitgeven aan marketing, kunnen kleine bedrijven creatief betere betrokkenheid leveren dan grote bedrijven door gebruik te maken van hun stevige klantrelaties en een paar simpele hulpmiddelen uit het boek Engagement Marketing.”
Mond op mond verwijzingen zijn de factoren die kleine bedrijven in stand houden en Engagement Marketing bouwt voort op deze basis. Het boek laat de betrokkenheid marketing cyclus zien en hoe die gebruikt kan worden om sociaal zichtbare goedkeuringen te bekrachtigen die zowel herhaalde als nieuwe klanten aantrekken. Door praktische tips en bewezen inzichten van eigenaren van kleine bedrijven, demonstreert Goodman dat, wanneer het goed wordt aangepakt, Engagement Marketing de allerbeste bron kan worden voor nieuwe klanten.
Goodman gaat ook in op zes simpele ideeën voor de marketing van kleine bedrijven:
1. Kopers vertrouwen opmerkingen en evaluaties (ook al zijn die van vreemden afkomstig)
2. De vrienden van een klant zijn de beste nieuwe potentiële klanten van een bedrijf
3. Ga boven het normale op kleine en grote manieren waarvan klanten versteld zullen staan
4. Ze zullen niet deelnemen als dat hen niet wordt gevraagd
5. Betrokkenheid is de drijvende kracht achter sociale zichtbaarheid
6. Betrokkenheid is wel degelijk belangrijk