Jacques Wessels, FlowCentric Technologies, zei: “BPM looptijd is afhankelijk van strategie, bereidheid om te investeren en BPM centra van excellentie ondernemingen.”
Het zal binnen Zuid Afrikaanse bedrijf procesmanagement (BPM) organisatie nog 10 jaren duren voordat deze rijp is.
Dat is de mening van Jacques Wessels, CEO van FlowCentric Technologies, die gelooft dat BPM rijpheid afhangt van strategie, bereidheid om te investeren, BPM centra van excellentie ondernemingen, en andere factoren.
Wessels legt uit: “Dit alles moet bijeen komen en dan een brede reeks van industrieën overbruggen voordat we de industrie BPM rijp kunnen noemen. We hebben momenteel zakken met excellentie die gedreven worden door individuen in plaats van bedrijfsaanname gedreven door alle primaire belanghebbenden.”
Om de BPM rijpheid in de Zuid Afrikaanse en Afrikaanse context te bepalen, heeft ITWeb in de partnerschap met FlowCentric Technologies, recentelijk de BPM enquête onthuld die, volgens Wessels, ook gericht is op het verwerven van een dieper begrip van de inzet en het koopgedrag van de BPM.
Wessels vervolgde: “We moeten de profielgewoonten van de besluitvormers of personen met invloed ook verder begrijpen en inzicht krijgen in welke industrieën de leidende aannemers van BPM zijn en de samenhangende voordelen.”
Wessels gelooft er ook in dat het beheren van de moeilijkheden die gepaard gaan met veranderingsbeheer en gedragsaanpassingen sommige van de uitdagingen zijn waarmee locale organisaties te kampen hebben bij BPM implementatie.
“BPM als een tactische kwestie aanpakken en niet als een strategische noodzaak, is ook een kwestie waar organisaties moeite mee hebben. De tijd die bedrijven hebben om strategisch en operationeel te reageren wordt korter en deze trend versnelt. Er is een gevaar in het handelen zonder de correcte analyse, of zelfs met teveel analyse.”
Om de voordelen uit BPM te trekken, raadt Wessels aan dat bedrijven eerst een strategische aanpak aannemen en realiseren dat BPM op de gehele organisatie een impact heeft.
“Ze moeten ook procesgecentreerd denken aanpakken en een BPM excellentiecentrum stichten die een overall zicht heeft op ondernemingsstrategie. Organisaties gaan over naar benaderingen van bedrijfsresultaten in plaats van slechts de processen te verbeteren.”