Selecteer een pagina

HR-software is al jaren revolutionair binnen de processen en procedures van de HR-afdelingen. Maar de groeiende kracht van intuïtieve technologieën betekent dat de mogelijkheden voor toekomstgerichte HR experts steeds meer toenemen.

De technologiewereld verandert steeds, wat inhoudt dat de functionele mogelijkheden van Human Resources software veel zijn. Vaak worden functionaliteiten geïntroduceerd waarvan klanten nooit zouden hebben gedacht dat dat mogelijk was, dus de reikwijdte voor HR professionals om strategisch te verbeteren is werkelijk spannend. Wanneer een software oplossing wordt verbeterd en complementair advies levert voor klanten, is de vooruitziendheid van ontwerpers natuurlijk enorm belangrijk. Toch is het zo dat als men echt waarde wil toevoegen aan de HR software, moet het de werkelijke operationele vereisten en strategische objectieven van HR afdelingen nakomen.

Dit is de reden waarom de meer verantwoordelijke systeemleveranciers, altijd op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes als het op de ontwikkeling van hun producten en diensten gaat. Steeds wanneer inkoopprocessen worden gestart, zijn de voordelen die klanten willen halen uit hun software implementatie: de consolidatie van gegevens in een centrale bron; meer departementale efficiëntie; en beter beheer van medewerkers in termen van personeelsrecords en rechten.

Deze zijn voor lange tijd de doelen die HR software moet bereiken en het lijkt duidelijk dat deze voordelen aan de kern van elk nieuw project blijven van alle klanten waar er tegenwoordig mee gewerkt wordt. Maar het wordt steeds duidelijker dat wanneer de klanten al een tijdje succesvol met de software werken en wanneer processen zijn gestroomlijnd en efficiëntie het resultaat is, HR experts dan meer tijd hebben om het kern element van hun rol kunnen ondernemen. Dat is het verzorgen van de medewerkers.