Door de strakkere eisen die worden opgelegd aan financiële dienstverleners, wordt het voor hen steeds belangrijker informatie en documentprocessen breedvoerig op te slaan. Unirobe MeeùsGroep (UMG) werkt aan een optimale dienstverlening, die tot in detail voldoet aan de steeds strakkere wetgeving.
Binnen sommige afdelingen van UMG werd al gewerkt met de DDi Document Software. Voor het digitaliseren van documentstromen en het breedvoerig vastleggen van documentprocessen, koos UMG voor DDi. In het begin dacht met aan een Sharepoint traject of andere DMS systemen, maar de praktijkervaring met DDi gaf de doorslag. Een bewezen oplossing die uitstekend past in de toekomstplannen van UMG.
Onlangs hebben DDi en UMG een mantelovereenkomst met elkaar gesloten voor de belangrijkste aspecten van de DDi Document Software. UMG noemt het systeem intern het “eDepot” dat ze op termijn verder willen uitbreiden met extra functionaliteit. Tegenwoordig worden alle documenten (papieren scans, mailberichten, MS office documenten) geïndexeerd vastgesteld in het eDepot. Ook gaat UMG de output management module (print software) van DDi overnemen. De miljoenen polisbladen die jaarlijks worden ontwikkeld, worden nu in één automatische handeling in het juiste dossier geplaatst. UMG verwacht hiermee een grote besparing op de handling kosten.
Binnenkort gaan ook de klanten van UMG de DDi software gedeeltelijk gebruiken. UMG werkt momenteel hard aan een betere herstelling van hun klantenportaal. In dit portaal heeft de klant via het internet toegang tot haar eigen dossier. Een dossier dat voor de documenten ontsloten wordt middels DDi. Via de standaard interface module van DDi zijn de documenten te halen vanuit diverse bedrijfsapplicaties binnen UMG. Onder andere Anva (assurantiesysteem)en het CRM systeem. Alle medewerkers binnen UMG zullen werken met de DDi software.