Digby heeft onlangs de komst van Digby Localpoint aangekondigd. Dit is een nieuw mobiel platform dat locatiegebaseerde marketing, analytische meetkunde en commercie mogelijk maakt voor bedrijven, met name voor de detailhandel. Het platform gebruikt gegevens van shopactiviteit in een winkel in combinatie met mobiele messaging tools, die zich bewust zijn van hun locatie. Volgens Digby maken deze tools mogelijk dat winkels hun relatie met trouwe klanten kunnen beïnvloeden en begrijpen.
Digby Localpoint werkt door het creëren van zogenaamde ‘geo fences’ rond winkels, en andere interessante locaties, die vervolgens worden samengebracht in een eigen applicatie. Digby meet in de geo fences verschillende gegevens, zoals het aantal mensen dat het gebied betreedt en verlaat, het aantal bezoeken aan een winkel, hoe vaak QR en UPC codes worden gescand, en andere gebeurtenissen die door de applicatie worden gevolgd nadat een klant zijn of haar smartphone gebruikt om zijn of haar shopervaring te vergroten.
Detailhandelaars zetten hun mobiele applicatieontwikkelaars er toe aan om detailhandel apps niet alleen te zien als een visitekaartje voor de winkel, maar ook als een hulpmiddel voor de klant wanneer die de winkel bezoekt, en als een hulpmiddel voor de detailhandel zelf om haar klanten beter te begrijpen.
Het platform maakt mogelijk om boodschappen in real-time af te stemmen, gebaseerd op acties van klanten, bijvoorbeeld verkopen direct vanuit de applicatie. Digby Localpoint kan aan een bestaande applicatie worden toegevoegd door middel van een zogenaamd Software Developer Kit (SDK) of door een applicatie die direct is ontworpen door Digby. Het bedrijf mag op dit moment Costco, Skymall, Home Depot, Lilly Pulitzer, en nog vele anderen tot haar klantenkring rekenen.
De huidige technologie is met name gericht op grote bedrijven, maar aangezien massale ontwikkeling de norm wordt, zal het door het ecosysteem van ontwikkelaars naar beneden druppelen en beschikbaar worden voor middelgrote en kleine bedrijven.