Autodealer Nissan heeft onlangs aangekondigd een strategische overeenkomst te hebben gesloten met Microsoft. Beide bedrijven willen zodoende een globaal Customer Relationship Management (CRM) systeem voor de lokale Nissan dealers opzetten.
Het nieuwe systeem zal zijn gebaseerd op Microsoft Dynamics CRM software om een set van klant- en dealerrelatie management, en sociale samenwerkingstools te creëren. Die tools zullen worden geleverd door het gebruik van Microsofts ‘cloudy’ Platform-as-a-Service (PaaS) Microsoft Azure. De bedoeling is om dit uit te rollen richting het gigantische dealernetwerk van Nissan in Japan en andere strategische geografische locaties.
‘Nissan is op zoek naar een oplossing die helpt om onze businessbenodigdheden te vervullen, vooral om de wensen van onze klanten en dealers beter te begrijpen’, zo zegt Andy Palmer, executive vicepresident van Nissan.
Kirill Tatarinov van Microsoft zei dat de deal een CRM zou opleveren die Nissan beter met haar klanten verbindt. Tatarinov is Business Solutions president bij Microsoft.
Hiernaast gaf Nissan nog aan dat het van plan is om uit te zoeken hoe Dynamics CRM en Microsoft Azure samen kunnen worden gebruikt als een platform om andere applicaties te implementeren in het globale netwerk van het bedrijf. Mogelijk wordt haar informatiearchitectuur op cloud-based bronnen in de toekomst dan gestandaardiseerd.