De Telefoongids BV gaat samenwerken met business intelligence softwareleverancier MicroStrategy. Dat maakte het bedrijf onlangs bekend. De Telefoongids hoopt hiermee de inzichtelijkheid van online ontwikkelingen en resultaten te verbeteren. De organisatie geeft aan dat dit nodig is omdat er op het internet andere regels, verwachtingen en verdienmodellen gelden dan voor de papieren versie van de Telefoongids en Gouden Gids.
De Telefoongids BV houdt zich onder meer bezig met online producten als websites, zoekmachine marketing, mobiele sites en de online Telefoongids voor mobiele en desktop. Wanneer de juiste rapportagetools worden gebruikt kunnen resultaten sneller inzichtelijk worden gemaakt, zo hoopt het bedrijf.
‘We hadden zowel een nieuw datawarehouse als een analysetool nodig, die beiden klaar zijn voor de online en mobiele toekomst, om te kunnen berekenen hoeveel views, clicks en leads een advertentie oplevert. Belangrijk daarbij is dat de cijfers snel, in heldere en eenduidige rapportages zijn te vatten’, geeft Jacko van den Bosch, Manager Business Analysis van De Telefoongids BV, tekst en uitleg. ‘We wilden sneller op veranderingen in de markt kunnen reageren, sneller schakelen, sneller bronnen toevoegen en sneller nieuwe rapporten kunnen maken. Hiervoor hebben we het Jupiter-programma gestart, die de roadmap bevat voor de business intelligence activiteiten voor de komende jaren. Hierbij gaan we ons datawarehouse outsourcen aan onze implementatiepartner Inergy.’