Pardot heeft onlangs aangekondigd dat ze haar cloud marketing automatiseringsplatform heeft geïntegreerd met enkele web meeting oplossingen, om zo een meer complete webinar planningservaring te bewerkstelligen. Gebruikers van Pardot kunnen nu direct toegang verkrijgen tot GoToWebinar, WebEx en Ready Talk vanaf het platform van Pardot. Hierdoor wordt het makkelijker voor marketers om prospects voor evenementen, rapporten betreffende bezoekersaantallen en display te registreren, en prospect activity te ‘scoren’.
‘Webinars zijn duidelijk een belangrijk onderdeel van online marketing’, zo betoogt Adam Blitzer, medeoprichter en COO van Pardot. ‘Maar net als elke andere activiteit wordt de waarde ervan tenietgedaan wanneer het niet is ingebouwd in het algemene marketing automatiseringsinitiatief van een bedrijf. Door integratie met deze top webinar oplossingen kunnen wij verzekeren dat event data duidelijk wordt ingepast in marketingplannen en –campagnes. We geven klanten ook de vrijheid om een webinar systeem te kiezen dat het beste voor hen is.’
Wanneer gebruikers een webinar connector aan Pardot toevoegen dan ontstaat de mogelijkheid om webinar data met email te integreren, waardoor prospects automatisch worden verdeeld onder bepaalde campagnes waarvoor de keuze wordt gebaseerd op events waarvoor zij zich hebben geregistreerd, ongeacht of zij daar heen zijn geweest en dergelijke factoren. Door deze informatie hoopt Pardot haar gebruikers de mogelijkheid te geven om zeer doelgerichte marketingboodschappen te creëren die wordt gebaseerd op de persoonlijke interesse van een prospect. Webinar acties, zoals registraties, worden ook weergegeven in het prospect activity bestand in Pardot en de CRM, zodat salesteams meer inzicht krijgen in de interactie tussen prospects en hun merk.