Northgate Vehicle Hire, verhuurder van lichte bedrijfsvoertuigen en de bijbehorende fleet-oplossingen, heeft recentelijk Customer Relationship Management (CRM)-software binnen het bedrijf geïnstalleerd.
Het op maat gemaakte CRM-systeem functioneert als een uitgebreide digitale bron, waarmee gegevens op één plek opgeslagen kunnen worden. Daarnaast is het toegankelijk voor alle belangrijke stakeholders uit het bedrijfsleven, van sales en marketing tot operations. Het CRM-systeem zorgt ook voor transparantie aan de activiteit van alle sales- en account management teams. Hierdoor kan het bedrijf de voortgang en de status van elke klant volgen en daardoor draagt het bij aan het succesvolle management van klanten hun verwachtingen.
De mobiele PDA is een deel van de technologie die bijdraagt aan het CRM-systeem. Dankzij de mobiele PDA kunnen medewerkers alle informatie elektronisch opslaan en daarnaast kunnen zij het systeem automatisch updaten. Het is dus niet meer noodzakelijk om duplicaten van het werk te maken. Ook tijdrovende data-input aan het einde van de dag is niet meer nodig. In ruil hiervoor wordt de tijd die men kan besteden aan klanten juist vergroot. Hierdoor kunnen verkopers en het account management team meer tijd doorbrengen met klanten.
Ter ondersteuning van het nieuwe systeem, heeft Northgate een uitgebreid trainingsprogramma ontwikkeld om ervoor te zorgen dat de Northgate werknemers de nieuwe tool effectief gebruiken. Tot op heden hebben 115 medewerkers deze training gevolgd.
“We zijn erg blij met het nieuwe systeem. De opleiding is pas een maand gaande, maar toch hebben we al vele reacties gehoord. Onze werknemers zijn vooral onder de indruk van de gebruiksvriendelijkheid van het systeem en de manier waarop het hun tijd zal besparen in hun dag-tot-dag-activiteiten. Het CRM-systeem heeft onze operaties gestroomlijnd en de voordelen zullen het mogelijk maken dat we onze klanten nog betere service kunnen aanbieden”, aldus Tony Anderson, Commercieel Project Northgate’s manager.