Onlangs heeft de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuisapothekers (NVZA) ervoor gekozen om de OpenIMS in combinatie met SugarCRM als hét platformvoor een betere vorm, inhoud en structuur van de NVZA, VAZA en het NVZA Kennisplein.
De doelstellingen van de NVZA zijn:
- beter te positioneren;
- beter te faciliteren en;
- beter elkaar te ontmoeten.
Daartoe heeft de NVZA een nieuwe online strategie laten ontwikkelen en daarbij een strategische ICT partner aangewezen.
Positioneren
Dat de NVZA een belangenbehartiger is voor haar leden, wil zeggen dat zij daar buiten ook duidelijk zichtbaar moet zijn. Online moet de focus derhalve niet enkel komen te liggen op het faciliteren van de leden, maar eveneens op het positioneren van de NVZA/VAZA naar de buitenwereld.
Faciliteren
Het Kennisplein faciliteert ZAPO’s, ZAPIO’s, buitengewoon en oud leden en medewerkers van de ziekenhuisapotheek, door:
- Faciliteren dagelijks werk, zodat de ZAPO’s en ZAPIO’s doelmatiger en efficiënter kunnen werken.
- Faciliteren samenwerken/kennisdelen, zodat de kwaliteit van het werk verbeterd wordt.
- Faciliteren werk van SIG’s, Commissies, Werkgroepen, Regio’s, zodat het werk van samenwerkingsverbanden eenvoudiger wordt.
- Faciliteren opleidingsaangelegenheden, zodat de ZAPO’s n ZAPIO’s zich (nader) kunnen bekwamen in (deel)aspecten van hun vak.
Ontmoeten
Het Kennisplein maakt het mogelijk dat ZAPO’s, ZAPIO’s, buitengewoon en oud leden, medewerkers van de ziekenhuisapotheek, patiëntengroepen, verpleegkundigen, de pers, projectapothekers en studenten elkaar ontmoeten. Hieraan wordt vorm gegeven door:
- Vergroten van herkenbaarheid en vindbaarheid, zodat interne en externe leden van doelgroepen elkaars specialiteiten herkennen en op
weten te vinden. - Faciliteren van de ontmoeting, zodat interne en externe leden van doelgroepen in contact kunnen treden met elkaar.