Dierenambulance Amsterdam heeft een pakketselectie uitgevoerd om een stap vooruit te maken in haar professionalisering. Zij hebben eerst verschillende oplossingen en aanbieders vergeleken en daarna hebben zij gekozen voor Verito en voor de oplossing Verito Charity.
De Dierenambulance Amsterdam biedt eerste hulp en vervoer aan zieke en gewonde dieren in Amsterdam en omgeving. De Dierenambulance Amsterdam is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar en inzetbaar. Het werk bij de Dierenambulance Amsterdam wordt voor een groot deel uitgevoerd door vrijwilligers. Verder is er een aantal stafmedewerkers. De stafmedewerkers zijn werkzaam bij de afdelingen Communicatie & Fondsenwerving, Medewerkermanagement, Financiële Administratie (boekhouding), Servicemanagement en Donateurbeheer.
Thans gebruikt de Dierenambulance een groot aantal verschillende softwarepakketten. Dat wil zeggen dat gegevens in meerdere systemen beheerd worden en dat er koppelingen nodig zijn tussen de pakketten. De kans op fouten is groot en het werk is omslachtig.
“Wij zochten één geïntegreerde oplossing voor onze verschillende processen. Van het rittenbeheer tot het beheren van donateurs en van relatiebeheer tot de financiële administratie. Deze oplossing hebben wij gevonden in de vorm van Verito Charity”, aldus René J. Verhoogt, directeur.
Verito Charity is dé oplossing als het gaat om charitatieve instellingen. Verito Charity is gebaseerd op Microsoft Dynamics NAV en uitgebreid met een aantal standaard modules voor de goede doelen branche. Van fondswerving tot het collectebeheer, van het verwerken van giften tot het projectbeheer en van relatiebeheer tot de financiële administratie. Alle processen worden ondersteund met één oplossing.