Anton Bubberman, eBusiness Consultant bij ISM eCompany, biedt meer inzicht in de nieuwe webshop: “In een kleine zes weken hebben we een professionele omgeving neergezet voor de verkoop van het brede assortiment kinderkleding.” De doelgroep van Waalwear Kids bestaat uit – de ouders van – baby’s van 0 tot 24 maanden en jongens en meisjes van 2 tot 12 jaar.
Verfijnde zoekopdrachten
De webshop onderscheidt zich onder andere door de duidelijke manier van zoeken. “De bezoeker kan eigenlijk steeds meer punten toevoegen om de zoekopdracht te verfijnen”, verklaart Bubberman. “Zo zijn er bijvoorbeeld filtergroepen voor merk, kleur, jongen of meisje, prijsklasse en maat. Je kunt feitelijk doorverfijnen tot je bij een product komt dat precies past bij de vraag van de klant.”
Online loyaliteit
Hij vervolgt: “Bovendien beschikt de website over een shopfinder, waarmee klanten – naast het online assortiment, direct een fysieke winkel in de buurt kunnen vinden. Daarnaast kan men met het online loyaliteitsprogramma sparen voor zogenaamde Land van Waal-munten. Bij iedere order die ze plaatsen, ontvangen ze twee procent van het orderbedrag (met uitsluiting van de verzendkosten) in Land van Waal-munten. Zodra de klant gaat afrekenen, kan deze in het scherm betalen met Land van Waal munten aanklikken en de hoeveelheid aangeven. Door het invullen van het aantal munten waarmee de klant wil betalen wordt de waarde van de munten verrekend met het bedrag van de bestelling.”
Innovatieve partners
Voor de efficiënte realisatie van Landvanwaal.nl is de samenwerking gekozen met enkele innovatieve partners. “De technische afhandeling van orders en de koppeling met Microsoft Dynamics Navision zijn gebaseerd op de Fashionmodule van onze partner Pebblestone. De webshop is zo volledig geïntegreerd met de achterliggende ERP-omgeving, waardoor bestellingen snel worden verwerkt en uitgeleverd. Pebblestone zorgt daarnaast voor een directe communicatie over orders met TNT Post, waardoor levering van de kleding direct plaats kan vinden. Het open en overzichtelijke design is verzorgd door het Amsterdamse designbureau OttoNico.”
SEO-vriendelijke URL’s
ISM eCompany biedt Waalwear Kids bovendien zijn dienstverlening op het gebied van eMarketing aan, zoals Bubberman uitlegt. “We zorgen dat de shop bovenaan komt in Google en passen de pagina’s aan op goed scorende zoekwoorden. De backoffice is SEO geoptimaliseerd en elke pagina heeft een SEO-vriendelijke URL, zodat niets in de weg staat de producten van www.landvanwaal.nl eenvoudig te vinden.”
Bron: CMS